Alla inlägg under mars 2021

Av ItsOnlymee ! - 14 mars 2021 21:21

Ångesten ligger där hela tiden, tankarna snurrar. Gjorde jag rätt i att avliva min bästa vän? han var gammal visst och hade knölar på olika ställen på kroppen men i det stora hela var han pigg, lite segare när vi gick långpromenader och efter en stund orkade han inte hålla tempot och sackade efter lite men liksom inte så mycket mer. Jag har såndan ångest att jag gjorde fel. Men att beslutet kom var egentligen för att jag absolut inte ville att han skulle börja lida, eller få smärta på något vis eller känna sig sjuk eller så, dom här knölarna han hade lät jag inte undersöka då han ändå var för gammal för operation. En utav knölarna var stor som en handflata och jag tror att den växte in i kroppen så att säga, kanske tryckte den mot något organ eller liknande. Jag vet att han har det bra där han är. Han får springa lös och leka med andra hundar. Men kan ändå inte smälta att han är borta 😭 

Tror också att det känns ännu jobbigare för att han var en del av min mamma, mamma köpte honom när jag var 18 år och fortfarande bodde hemma. Sen när hon gick bort flyttade han till oss. Här bodde han i 5 år ❤️ Jag vet att han har haft ett fint och bra liv men tankarna gnor i mitt huvud hela tiden. 

Av ItsOnlymee ! - 12 mars 2021 20:32

Idag kom dagen D. 
Dagen då min älskade och trogna vän fick flytta till himlen. Taco som han hette blev 12 år. Den bästa hunden som fanns. Tänk att mamma skaffade honom när jag var 18 år. Sen bodda han med henne när jag flyttat ut och när hon dog fick han flytta hem till oss. Han fick bli pensionär med oss. Kommer för alltid att sakna honom. Sa det till min sambo at jag har ont i själen. Kan inte sätta fingret på hur jag mår förutom att jag har en dålig känslanoch gråtit hela veckan.. Det dåliga med allt är att covid-19 fortfarande härjar fritt så jag fick gå själv till vetrinären och ta bort honom. Är så ledsen och nere just nu. Första gången jag är med och avlivar ett djur, det gick bra och veterinären var lugn och förklarade varje steg så det kändes bra... 

Tror också att det känns extra jobbigt för att det känns som en bit av mamma dog igen. Han var hennes liv liksom, förutom mig och min bror. Så idag var det ett jobbigt beslut att fatta. ❤️💔


2009 - 2021 🕊

Presentation

Omröstning

Hur hittade du hit?
 Via Google.
 Via bloggplatsen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards